Sentsibilizazioa ikasgelan: enpatia-esperientzia – Sensibilización en el aula: Una experiencia de empatía

Ostiralean, bigarren hezkuntzako eskolen errutinak bira berezia hartu zuen Maria Reina eskolako Gautenaren ikasgela iraunkorreko ikasle batek bigarren hezkuntzako ikasgela batzuk bisitatu zituenean. Ikuspegi hori ez zen ohiko agendan aldaketa hutsa izan, baizik eta ikasteko, hazteko eta enpatia praktikatzeko aukera bat.

Autismoaren espektroa dutenen esperientziei buruz ikasleak sentsibilizatzeko asmoz, ikasle baten bisita antolatu zen. Autismoa zuen ikasle bat izan zen, eta oraingoan hitzaldi bat egin zuen Itsasne irakaslearekin.

Galderak sortzen hasi ziren, batzuk lotsatiak eta beste batzuk zuzenagoak, denak hobeto ulertzeko benetako desioz beteak. » Zer da autismoa?»Nolakoa da autismoz bizitzea?» Ikasle honek bere esperientziak partekatu zituen, mundua modu desberdinean nola hautematen zuen eta eguneroko erronkei ausardiaz eta erabakitasunez nola aurre egiten zien deskribatuz.

Bisitak aurrera egin ahala, autismoa duten pertsonek dituzten zailtasunak ulertzen hasi ziren ikasleak, baita beren talentu eta trebetasun paregabeak ere. Inklusioaren garrantziaz eta desberdinak direnak errespetatzearen garrantziaz jabetu ziren.

Saioa amaitzean, gela iraunkorreko beste ikasle batek  bere gela ezagutzera gonbidatu zituen  beste ikasleak eta URDINDUZ lelodun eskumuturrekoak oparitu zizkien gela arrunteko ikaskideei, eta ikasle bakoitzari eman zizkion.

Bi ikasle hauen bisitak marka ezabaezina utzi zuen bigarren hezkuntzako geletan. Ikasgai akademikoetatik haratago, ikasleek ulermenaren, onarpenaren eta enpatiaren garrantziari buruzko ikasgai baliogabea ikasia zuten. Errespetuaren eta inklusioaren botere eraldatzailea beren haragitan esperimentatu zuten.

El viernes la rutina de las clases de secundaria tomó un giro especial cuando un alumno del aula estable de Gautena en María Reina eskola, visitó algunas de las aulas de secundaria. Esta vista no fue solo un cambio en la agenda habitual, sino una oportunidad para aprender, crecer y practicar la empatía.

Con el objetivo de sensibilizar al alumnado sobre las experiencias de quienes tienen “el  espectro del autismo ”, se organizó la visita de un estudiante con autismo que esta vez iba a realizar una charla junto con su profesora Itsasne.

Las preguntas comenzaron a surgir, algunas tímidas y otras más directas, todas llenas de un deseo genuino de comprender mejor.» ¿Qué es autismo? «¿Cómo es vivir con autismo?». Dicho alumno compartió sus experiencias, describiendo como cómo percibía el mundo de  manera diferente y cómo enfrentaba los desafíos diarios con valentía y determinación.

A medida que la visita avanzaba, los estudiantes comenzaron a comprender las dificultades que enfrentan las personas con autismo, así como también sus talentos y habilidades únicas. Se hicieron conscientes de la importancia de la inclusión y el respeto hacia quienes son diferentes a ellos.

Al finalizar la sesión otro alumno del aula estable les invitó a el resto del alumnado a visitar su aula y les  obsequió a sus compañeros-as del aula ordinaria unas pulseras con el lema URDINDUZ y las entregó a  cada uno de ellos.

La visita de ambos alumnos dejó una marca indeleble en las clases de secundaria. Más allá de las lecciones académicas, los estudiantes habían aprendido una lección invaluable sobre la importancia de la comprensión, la aceptación y la empatía. Habían experimentado en carne propia el poder transformador del respeto y la inclusión.